راهنمای خرید ساعت مچی مردانه

ساعت مچی مردانه با مشخصات خاصی طراحی و تولید می شود. برای خرید این ساعت ها، باید با مشخصات ساعت های مختلف آشنایی داشته باشید و آن ها را از نظر آپشن های مختلف بررسی کنید. مطالعه راهنمای خرید ساعت مردانه می تواند در انتخاب ساعت مناسب بسیار کمک کننده باشد.

خرید ساعت مردانه می تواند یک هدیه عالی به مناسبت های مختلف همانند خرید ساعت برای روز پدر باشد. بیشتر مردان عاشق ساعت های مچی هستند. به ویژه ساعت هایی که آن ها را بیش از اندازه رسمی نشان می دهند. بنابراین خرید ساعت مردانه می تواند یک هدیه مناسبتی عالی برای روز پدر باشد.

راهنمای خرید ساعت مردانه

خرید ساعت مچی مردانه می تواند کمی گیج کننده باشد. به خصوص برای افرادی که اطلاعی در مورد برندها یا آپشن های ساعت ندارند. برای اینکه پول خود را در انتخاب ساعت مردانه هدر ندهید، بهتر است ابتدا این مقاله را بخوانید.

برای خرید ساعت مردانه با یک سوال چالش برانگیز مواجه هستید، چرا ساعت می خرید؟ واقع شما باید بدانید چرا ساعت می خرید. بعضی از افراد صرفاً می خواهند با ساعت، شیک تر و متشخص تر به نظر برسند. در این حالت بیشتر ظاهر ساعت مورد توجه قرار می گیرد.

ممکن است به دنبال ویژگی ‌های کاربردی مانند دوام و دقت ساعت باشید، به خصوص اگر قرار است از آن برای غواصی، ورزش‌ های مسابقه ‌ای یا سایر فعالیت‌های مهم استفاده کنید. هنگامی که اولویت های خود را برای خرید ساعت مچی مردانه بدانید، می توانید بسیاری از آپشن های غیر ضروری برای ساعت را کنار بگذارید.

ساعت آنالوگ یا دیجیتال؟

«آنالوگ» در واقع ساعت مچی مردانه قدیمی با عقربه و تیک تیک است. این مدل هنوز هم شیک ترین گزینه برای خرید ساعت مردانه می باشد. اگر ساعتی می خواهید که بتوانید در مناسبت های رسمی و غیررسمی استفاده کنید، قطعاً مدل دیجیتال گزینه مناسبی نخواهد بود.

 نوع بند: فلزی، چرمی یا لاستیکی

بند‌های چرمی ساعت مچی مردانه مانند کمربندهای چرمی هستند. این بندها در نوع باریک، براق و ساده برای محیط های رسمی مناسب می باشند. اما بندهای مات و درشت آن در مدل ساعت های معمولی استفاده می شوند.

چرم در تابستان گرم است و در اثر تعریق آسیب می بیند. بنابراین اگر با ساعت بند چرمی7705 بیرون می روید، بهتر است در تابستان آن را با بند نایلونی یا مشبک تعویض کنید.

ساعت مچی مردانه بند فلزی
خرید ساعت مردانه

ساعت مچی مردانه با بند فلزی، یک ظاهر مردانه به شما می دهد. این ساعت های بند فلزی با رسمی ترین لباس های برند، به خوبی سازگار می شوند. همچنین برای استفاده در طول سال بسیار مناسب می باشند.

در نهایت، بند‌های لاستیکی ساعت (این بندها به عنوان رزین نیز شناخته می‌شوند) ظاهری معمولی دارند، اما اگر ساعت به اندازه کافی شیک به نظر برسد، می‌توان آن‌ها را با کت و شلوار استفاده کرد. بند رزینی به این معنی نیست که ساعت بی کیفیت است، این بندها فقط برای عملکرد سخت طراحی شده اند و خیلی مجلل و گرانبها نیستند.

ساعت مچی مردانه مکانیکی، اتوماتیک، یا کوارتز؟

ساعت‌های مکانیکی قدیمی‌ترین نوع ساعت مچی مردانه هستند که حرکت آن ها توسط فنرها و چرخ‌دنده‌ها فراهم می‌شود. بیشتر افراد در زمان استفاده از این ساعت ها، دست خود را زخمی می کنند. نحوه حرکت دادن عقربه های این ساعت، برای بسیاری از آقایان آزار دهنده است.

ساعت‌های خودکار شبیه به هم هستند، اما لازم نیست خودتان آن‌ها را بچرخانید. وقتی آن‌ها را استفاده می کنید، به حرکت در می آیند.

انواع موتور ساعت اتوماتیک

ساعت های کوارتز با باتری هایی تغذیه می شوند که هر 12 تا 36 ماه یکبار باید تعویض شوند. این ساعت ها دقیق ترین و اغلب ارزان ترین مدل های ساعت مردانه هستند.

برای خرید ساعت مردانه، چه ویژگی هایی اهمیت دارد؟

  • اگر می خواهید گوشی خود را برای خواب راحت از اتاق خواب دور نگه دارید، یک زنگ هشدار خوب برای شما ضرورت دارد.
  • کرنومتر نیز می تواند به جای تلفن همراه شما استفاده شود. در واقع کرنومتر برای تمرینات زمان‌بندی شده مهم است و به‌صورت استاندارد با ساعت کرنوگراف ارائه می‌شود. برای کیفیت کرنومتر، مدت زمانی را که کرنومتر کار می کند، در نظر بگیرید. یک کرنومتر خوب تا 24 ساعت کار می کند.
  • تایمر شمارش معکوس برای کار و قرارهای ملاقات اهمیت دارد. این تایمر نیز در وضعیت عالی تا 24 ساعت کار می کند.
  • آیا زیاد سفر می کنید یا همکاران خارجی دارید؟ اگر این گونه هستید، به دنبال ساعتی باشید که بتواند مناطق زمانی مختلف را به طور همزمان به شما نمایش دهد.
  • آیا به ابزارهایی مانند قطب نما، دماسنج یا فشارسنج نیاز دارید؟
  • آیا می خواهید ساعت مچی مردانه شما با رایانه یا تلفن تان همگام شود؟ برای این کار، باید بتوانید ساعت را با جدیدترین نرم افزار به روز کنید تا قدیمی نشود.

ساعت مچی مردانه

قیمت ساعت مچی مردانه

قیمت ساعت مچی مردانه یکی از مواردی است که در خرید آن اهمیت زیادی دارد. ساعت های مچی می توانند با آپشن و مشخصات مختلفی خریداری شوند. همچنین این ساعت ها، برندهای مختلفی نیز دارند. تمام این موارد، قیمت ساعت مردانه را تحت تاثیر قرار می دهد.

اگر در دنیای ساعت‌ها، تازه کار هستید یا قصد دارید قیمت کمتری برای خرید ساعت مردانه پرداخت کنید، ممکن است با نسخه‌های جعلی ساعت‌های برند مواجه شوید. ساعت های تقلبی ممکن است دقیقاً شبیه یک ساعت لوکس به نظر برسند، اما مانند یک ساعت اصیل و واقعی کار نمی ‌کنند. در حالی که انتخاب یک ساعت ارزان‌تر از یک برند معتبر، به شما خدمات بهتری خواهد داد و شما را از تقلبی بودن ساعت نجات می‌دهد.

اگر می خواهید بر روی یک ساعت مچی مردانه سرمایه گذاری کنید، بهتر است به موارد مختلف توجه داشته باشید. در راهنمای خرید ساعت مردانه، متوجه می شوید که ساعت های موجود در محدوده قیمت شما چه ویژگی هایی دارند؟ مسلماً برای مدل های ارزشمند ساعت مردانه، باید قیمت بیشتری پرداخت کنید.

مقاومت در برابر آب

مقاومت در برابر آب، چیزی که شما فکر می کنید، نیست. هیچ ساعتی را نمی توان به عنوان «ضد آب» معرفی کرد. چون تضمین ضد آب بودن ساعت بسیار دشوار است. 100 متر مقاومت در برابر آب به این معنی نیست که می توانید ساعت را در 100 متر زیر آب بدون هیچ مشکلی استفاده کنید.

ساعت مچی ضد آبخرید ساعت مچی مردانه

مقاومت در برابر آب برای انواع ساعت مچی مردانه، در محیط آزمایشگاهی با فشار استاتیک آب (به مدت یک ساعت در فاصله 10 سانتی متری آب) ارزیابی می شود. مسلماً نتیجه این آزمایش قابل تعمیم به محیط دریا، غواصی، دوش حمام و… نیست.

  • عدم مقاومت در برابر آب = حتی ساعت را خیس نکنید
  • مقاومت در برابر آب 30 متر = ضد پاشش – می توانید زیر باران قدم بزنید
  • مقاومت در برابر آب 50 متر = می توانید ساعت را در آب قرار دهید اما با آن شنا نکنید
  • مقاومت در برابر آب 100 متر = می توانید کمی روی سطح شنا کنید
  • مقاومت در برابر آب 200 متر = نزدیکترین ساعت به خرید ساعت غواصی لوکس می باشد. اگر فقط در حال قایق سواری و شنا هستید و در واقع غواص نیستید، یک ساعت 200 متری برای شما مناسب است.

بدون توجه به ویژگی مقاومت در برابر آب، با ساعت مردانه دوش نگیرید. بخار و صابون به مرور زمان به آن آسیب می رسانند. مقاومت در برابر گل مانند مقاومت در برابر آب نیست. ذرات ریز گل می توانند در اطراف دکمه های یک ساعت معمولی نفوذ کنند.

ساعت مچی مردانه نو یا دست دوم؟

انتخاب ساعت مچی مردانه دست دوم و نو، در نهایت یک تصمیم شخصی به حساب می آید. ساعت‌های دست دوم معمولاً ارزان‌تر هستند. اگر اهل چیزهای قدیمی هستید، ممکن است از داشتن یک ساعت قدیمی بیشتر از ساعت جدید لذت ببرید.

با این حال، خرید ساعت مچی مردانه نو، ریسک کمتری دارد – با فرض اینکه فروشنده دارای مجوز باشد، می دانید که با خرید یک ساعت جدید چه چیزی به دست می آورید.

اهمیت خرید ساعت مردانهاهمیت خرید ساعت مردانه

اهمیت وزن در راهنمای خرید ساعت مردانه

وزن ساعت مچی مردانه، اغلب نشان دهنده ساختار محکم و کیفیت آن است. وزن ساعت انتخابی شما باید به اندازه ای باشد که آن را احساس کنید.

لوگو و امضا

لوگوهای برجسته لزوما به معنای کیفیت ساعت مچی مردانه نیستند. با این وجود، معمولاً چهار قسمت بر روی ساعت وجود دارد که می توانید در این نواحی، نام یا برند ساعت‌ ساز را مشاهده کنید. روی صفحه ساعت، قاب پشتی، تاج و بند ساعت از نواحی هستند که برند یا لوگوی ساعت بر روی آن ها درج می شود.

نحوه «امضا» بر روی ساعت مچی مردانه می تواند متفاوت باشد، اما در ساعت های قیمت پایین تر معمولاً نوعی حکاکی لیزری بر روی ساعت انجام می شود. ساعت‌ های قیمت بالاتر دارای آرم ‌ها و گرافیک‌ های برجسته هستند.

نور صفحه ساعت مردانه

  • ساعت مچی مردانه کلاسیک یا رسمی معمولاً برای مشاهده عقربه ساعت در نور کم، نور صفحه خوبی دارد. البته این ویژگی در تمام ساعت های مردانه دیده نمی شود.
  • تقریباً تمام ساعت ‌های ورزشی و غیررسمی دارای نوعی درخشندگی هستند. این درخشندگی روی عقربه‌ ها و همچنین در جایی بر روی صفحه ساعت دیده می‌شود.
  • کیفیت روشنایی صفحه ساعت مچی مردانه، بسیار متفاوت است. حتما ساعت خود را در تاریکی تست کنید.

ساعت مچی رولکس دیت جاست استیل صفحه سیلورجنس ساعت مردانه

 اهمیت جنس ساعت در خرید ساعت مردانه

ساعت مردانه استیل تقریباً همیشه از فولاد ضد زنگ 316 ساخته می شود. به‌علاوه، قاب و حلقه‌های بند ساعت نیز باید از جنس قطعات فلزی جامد باشند. تشخیص محکم بودن بند ساعت آسان است. برای این تشخیص، کناره بند ساعت را بررسی کنید. آیا شبیه به یک قطعه جامد است؟

در ساعت‌های استیل، قاب‌ها بهتر است از کمترین تعداد قطعه و با استفاده از بیشترین فلز ممکن ساخته شوند.

تولید برندهای واقعی

در حال حاضر برای تولید ساعت مردانه، دو مدل شرکت وجود دارد. شرکت هایی که به عملکرد ساعت به عنوان یک ساعت اهمیت می دهند و شرکت هایی که فقط به ظاهر ساعت ها اهمیت می دهند. بهترین ساعت، ساعتی است که بر اساس استانداردهای  مورد نیاز طراحی ساعت، تولید شده باشد.

ساعت هایی که فقط بر روی ظاهر متمرکز می شوند، نمی توانند طول عمر قابل توجهی داشته باشند. در واقع چنین ساعت هایی گرانبها نیستند. این در حالی است که ساعت ها با توجه به روتین بودن، ارزش بالایی دارند. به همین خاطر به عنوان هدیه، پیشکش یا برای قدردانی از افراد مختلف استفاده می شوند. اغلب افراد از ساعت هدیه دادن به دیگران استقبال می کنند. چون می دانند این هدیه به یک اکسسوری ماندگار برای فرد مقابل تبدیل می شود. با این وجود، کیفیت عامل مهمی برای خرید ساعت می باشد. چون مستقیماً بر طول عمر و عملکرد آن تاثیر می گذارد.

محبوب ترین مدل ساعت مردانه

ساعت های مردانه تنوع خاصی از نظر عملکرد، ظاهر و… دارند. با این وجود، برخی از مدل های ساعت مردانه بسیار پرطرفدار و محبوب هستند.

ساعت های میدانی یا صحرایی، نمونه ای از ساعت های مردانه هستند که با لباس های غیر رسمی و روزمره استفاده می شوند. این ساعت ها برای ماجراجویی و هر نوع فعالیت دیگری مناسب هستند. هر لباسی، از کت اسپرت گرفته تا شلوار جین و تی شرت می تواند به خوبی با ساعت میدانی ست شود. این ساعت برای مردان، به‌ویژه مردان جوان‌تر، که اغلب کت و شلوار نمی‌پوشند، احتمالاً بهترین گزینه است. سبک ساده و خشن آن ممکن است به بهترین وجه با شخصیت و سبک زندگی شما مطابقت داشته باشد.

ساعت غواصی احتمالاً یکی از رایج ترین ساعت هایی است که مردان در حال ورزش استفاده می کنند. همانطور که از نام آن پیداست، ساعت غواصی برای افرادی طراحی شده است که زمان زیادی را در آب یا نزدیک آن می گذرانند. ویژگی اصلی آن ها، این است که در برابر آب مقاوم هستند.

ساعت های خلبانی با ویژگی سیستم های مدیریت هواپیما و GPS طراحی شده اند و برای خلبانان مناسب هستند. به همین خاطر آپشن های مختلفی را در خود جای داده اند.

ساعت اتومبیل رانی، ساعت های بسیار دقیقی هستند و بر روی زمان متمرکز می باشند. این ساعت ها با توجه به ارزشمندی زمان مسابقه طراحی شده اند و یکی از بهترین ساعت های مردانه می باشند.